Jak to osiągnąć?
Planuję stopniowe dostosowanie godzin pracy Urzędu do dziennego rytmu życia mieszkańców. Pierwszym krokiem w tę stronę będzie wydłużenie godzin pracy całego Urzędu w jeden dzień w tygodniu do godz. 18:00. Pozwoli to już na tym etapie na zwiększenie dostępności poszczególnych referatów dla petenta.
Przełomowym pomysłem jest powołanie Biura Obsługi Mieszkańca - jednostki, która będzie swoistym „przewodnikiem” dla mieszkańców. Rolą biura będzie udzielanie pełnego wsparcia mieszkańcom w załatwianiu wszelkich urzędowych spraw, tak aby ludzie czuli się dobrze przyjęci i dobrze obsłużeni. Wbrew pozorom, nie potrzeba wiele: wystarczy dobrze przeszkolić osoby pracujące na „pierwszym froncie” obsługi, aby wizyta w Urzędzie nabrała zupełnie nowego wymiaru.
Zdarzają się sytuacje, że np.: osoba starsza nie jest w stanie wypełnić dokumentu. Kolejną rolą Biura Obsługi Mieszkańca będzie pomoc właśnie w takich sytuacjach. Przełoży się to na skrócenie czasu obsługi i lepszą atmosferę.
Jestem przekonany, że przy współpracy z powiatem uda się też usprawnić działanie tutejszego wydziału komunikacji.
Będziemy również intensywnie wykorzystywać media społecznościowe oraz stronę internetową do dwustronnego kontaktu z mieszkańcami Gminy i Miasta.